Entries by admin

Komunikacja z zespole

Jeśli jesteś menadżerem, któremu marzy się, by jego zespół działał efektywnie, a jakoś ci to nie idzie, ten wpis jest dla ciebie. Podstawowym determinantem dobrej współpracy jest przede wszystkim rozmowa. Wysłuchanie argumentów każdej ze stron, każdego uczestnika zespołu. To gwarantuje dobry start do właściwej komunikacji i efektów. Jeżeli ty, jako menadżer, zaniedbasz proces na samym […]

Jak rozpoznać potencjał pracownika podczas działań kryzysowych

Poprzednim razem zwróciłem uwagę na temat doboru kadry do zespołu kryzysowego. Teraz chciałbym pochylić się nad zagadnieniem rozpoznania potencjału pracownika zaangażowanego w prace zespołu kryzysowego. Sprawa jest wbrew pozorom bardzo prosta. Wszelkie testy obliczeniowe, powodujące ocenę i przydatność pracownika dla poszczególnych zadań, mają swoją niezaprzeczalną wartość w określaniu dopasowania pracownika do danego stanowiska, do danej […]

Jak dobierać ludzi do zespołu kryzysowego

👮 Do kompetencji menadżera wyższego szczebla często należy dobór właściwych osób na potrzeby konkretnego projektu. Z projektem mamy do czynienia wtedy, gdy tworzymy nową wartość, unikalną, wcześniej nie wdrażaną. Projektem nazywamy też zbiór zadań, kiedy mamy do czynienia w sytuacji kryzysowej, niespodziewanej. 🎯 Odpowiedzialność spoczywająca na decyzyjnym menadżerze, jest olbrzymia. Głownie i szczególnie w sytuacjach […]

Wzmacnianie zespołu

Lider ma wiele zadań w organizacji. Oczywiście szczególnie w pionie, którym kieruje. ✅ Jedną z nich jest wzmacnianie zespołu w zakresie przekazywania sobie wzajemnie otwartej i szczerej informacji zwrotnej. Ale nie tylko zwrotnej. Także informacji merytorycznej, mającej wpływ na dalszy przebieg połączonych działań lub działań indywidualnych. Idealny zespół równorzędnych współpracowników na stanowiskach średniego oraz niższego […]

Toksyczne środowisko pracy – zdarza się…

Każdorazowo, gdy przełożony traktuje pracowników jak dyktator; krzyczy, zawstydza lub zwalnia każdego, kto odważy się cokolwiek zakwestionować, mamy do czynienia z toksycznym problemem w miejscu pracy. Zachowanie przełożonego tworzy niezdrowe środowisko, przestraszonych i zastraszonych pracowników, złych na wszystko wokół, siebie oraz kolegów. Część z przestraszonych przechodzi na stronę szefa-despoty, z bojaźni o własną pracę. Toksyczne […]

Wewnętrzny sabotażysta

Na początku robimy testy dotyczące wewnętrznych sabotażystów. Potem opracowujemy plan i taktykę pozbycia się ich. Do realizacji potrzebujemy jedynie pretekstu, a ten pojawi się prędzej czy później, bo sabotażysta nie jest zdolny opierać się swojej naturze. A potem to już 'z górki’: – stwarzamy nowe warunki – pracujemy nad możliwościami usprawnień – określamy metody i […]

Zadbaj o odpowiednie warunki

Zdolność do wypracowania niezwykłych rzeczy przez grupę, zależy od możliwości działania jako zespół. A to nie zdarza się na zawołanie, i tym bardziej za rozkaz. Zadbaj o odpowiednie warunki.

Nie pozwalaj sobie na blokadę rozwoju.

Bazując na swojej wiedzy, gromadząc z dnia na dzień nowe doświadczenie, ludzie podejmą się coraz trudniejszych wyzwań. Gdy przegapisz ten moment, nie będziesz nadążał za procesami w firmie, wtedy Twoja porażka powoli przybierać będzie jak najbardziej realny kształt. 👉 Kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu. A kto stoi w miejscu, ten się cofa. […]

Personal manifesto vol.1

Pewien menadżer został zatrudniony z dala od miejsca zamieszkania. Miała to być w miarę spokojna posada, aczkolwiek wiadomo było, że kilka wyzwań się pojawi. Nigdy nie stronił od wyzwań, był odważny i starał się być kreatywny. Jego pomysły, w dotychczasowej karierze zawodowej, przeważnie zyskiwały zwolenników, były dobrze oceniane i wdrażane. W nowym otoczeniu, z daleka […]

Czym jest dla mnie motywowanie?

Jako 5-cio minutowy menadżer jestem piewcą oddawania pracownikom odpowiedzialności oraz uprawnień. Właściwie na każdym poziomie w strukturze. Oczywiście nie wszystkim Wyznaję ten pogląd z kilku powodów. Najważniejszy z nich, to chęć pełniejszego motywowania, delegowania i budowania zaangażowania. Drugi to zwiększanie efektywności poprzez organizowanie pracy zespołowej. Trzeci to możliwość skupienia mojej uwagi na aspektach szerszych, strategicznych […]