Oczekiwania Sponsora vs. realna praca na szkoleniach cz.1.

Firm szkoleniowych jest cała masa lub też cała maska 🙂
Dobór firmy szkoleniowej oraz samych trenerów nie jest wcale łatwy. Firmy mają w swojej ofercie podobny zestaw szkoleń, często skopiowanych od siebie nawzajem.
Trenerzy natomiast świadczą swoje usługi wielu firmom jednocześnie.
Na rynku szkoleniowym mało jest trenerów z doświadczeniem zawodowym w tematach, które omawiają na szkoleniach. Większość z nich została w zakresie ogólnym przygotowana do prowadzenia szkoleń, niemniej bez bliższego poznania szczegółów pracy osób obecnych na szkoleniach. Ma to wpływ na tempo pracy z uczestnikami oraz przede wszystkim na zaangażowanie a co za tym idzie korzyści dla uczestników oraz sponsorów.
Tylko niektórzy trenerzy sprzedażowi wywodzą się ze sprzedaży dlatego często nie mogą potwierdzić swoich teorii praktyką, nie mogą podeprzeć się przykładami z własnej praktyki zawodowej.
Są tym samym mało wiarygodni.

Niektóre firmy szkoleniowe posiadają w swoim portfolio trenerów z doświadczeniem oraz znanym nazwiskiem.
Ale bardzo rzadko można ich spotkać na szkoleniach organizowanych przez te firmy. Zwykle sprzedali swój wizerunek do portfolio firmy szkoleniowej lub są po prostu zbyt drodzy aby szkolenia prowadzić.
W efekcie na szkoleniach spotykamy trenerów bez doświadczenia oraz z mglistym wyobrażeniem o realiach pracy uczestników.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz