||

Jak dobierać ludzi do zespołu kryzysowego

👮 Do kompetencji menadżera wyższego szczebla często należy dobór właściwych osób na potrzeby konkretnego projektu.
Z projektem mamy do czynienia wtedy, gdy tworzymy nową wartość, unikalną, wcześniej nie wdrażaną.
Projektem nazywamy też zbiór zadań, kiedy mamy do czynienia w sytuacji kryzysowej, niespodziewanej.

🎯 Odpowiedzialność spoczywająca na decyzyjnym menadżerze, jest olbrzymia.
Głownie i szczególnie w sytuacjach kryzysowych, przede wszystkim dlatego, gdyż wszelkie działania trzeba podjąć natychmiast, aby w krótkim okresie je wdrożyć.
Nie ma możliwości całości procesu powtórzyć. Drugiej iteracji nie będzie.
Sytuację kryzysowe zaskakują, większość się ich nie spodziewa.
Rzadko która firma jest na nie przygotowana, poprzez wcześniejsze spisanie, testowanie i wdrożenie odpowiednich procedur.
W takich okolicznościach podjęcie dobrych decyzji, wiąże się maksymalną możliwą odpowiedzialnością.

🎯 Te decyzje jest w stanie podjąć tylko odważny menadżer z doświadczeniem.
Będą one krytykowane, ale mało skrytykuje w momencie ich podejmowania, czy nawet już w trakcie realizacji zadań.
Będą one krytykowane później, gdy kryzys zostanie zażegnany.
Wtedy należy spodziewać się wszystkiego co najgorsze ze strony mniej lub w ogóle nieżyczliwych grup pracowników, obserwatorów, opozycjonistów.
Ale zaniechanie podejmowania zdecydowanych decyzji niesie za sobą o wiele gorsze konsekwencje, nie tylko personalnie dla samego menadżera, ale przede wszystkim dla firmy, organizacji lub pozostałej części pracowników, których miejsca pracy zależą od sukcesu projektu.
Wszystkie ręce na pokład, jak stanowi znane powiedzenie.

🎯 Głównie tym kryterium powinien kierować się menadżer w sytuacji kryzysowej.
Powinien selektywnie dobrać uczestników projektu spośród naturalnie zainteresowanych jego powodzeniem.
🤝 Gdy zauważy zaangażowanie i chęć współpracy, wtedy wie kogo wybrać, na kogo postawić.
Gdy z kolei zauważy oportunizm ☕ lub wręcz torpedowanie ☕ projektu, wtedy bez kozery powinien odsunąć takiego delikwenta od uczestnictwa, a raczej przeszkadzania.
Oczywiście może to nieść za sobą pewne perturbacje organizacyjne, ale zwykle szybko na horyzoncie pojawia się zastępca, dubler, który z zapałem zabierze się do pracy i współpracy. ✔️ Dubler przejmie się nie tylko z powodu swojej sumienności i ogólnemu zaangażowaniu. 🤝 Jego dodatkową motywacją będzie okazja do zaznaczenia swojej przydatności dla organizacji, której być może wcześniej nie miał okazji zaprezentować.

Decyzje personalne mogą być kontestowane nawet przez Zarząd. Ma to niekiedy miejsce gdy w Zarządzie oportunista ma swojego poplecznika.
✔️ 🔥 Odpowiednia merytoryczna argumentacja powinna uzasadnić decyzje menadżera.

👉 A Czy Ty musiałeś podejmować niepopularne lub wręcz kontrowersyjne decyzje organizacyjne?

✅ Jeśli potrzebujesz konsultacji; napisz lub zadzwoń:
📧 witold@smoniewski.pl
📱 665 391 200

Podobne wpisy